Det er Adweek som har satt sammen listen – og her er alle godbitene! Journalist Tim Nudd som har satt sammen og rangert de reklamefilmene han synes er årets aller beste. Filmene er hovedsakelig amerikanske, men det gjør dem ikke mindre severdige. God fornøyelse!
Vi starter med tiendeplass og teller ned til den aller beste.
10.
ANNONSØR: Apple Music
TITTEL: Taylor vs. Treadmill
BYRÅ: In-house
Her har Apple fått en av verdens største pop-artister med på laget – Taylor Swift.
9.
ANNONSØR: Old Spice
TITTEL: Rocket Car
BYRÅ: Wieden + Kennedy
Her følger Old Spice opp sin serie med parodi-filmer der man gjør narr av maskuline klisjeer.
8.
ANNONSØR: Morton Salt
TITTEL: OK Go: The One Moment
BYRÅ: Ogilvy & Mather
Se 4,2 sekunder med fargede ting eksplodere og sakket ned til en fire minutters video.
7.
ANNONSØR: Kenzo
TITTEL: My Mutant Brain
BYRÅ: Framework
Regissør: Spike Jonze
Denne utradisjonelle parfyme-filmen har rukket å vinne mange priser – blant annet Grand Prix i Epica.
6.
ANNONSØR: Jeep
TITTEL: Portraits
BYRÅ: iris New York
Denne filmen er fra Super Bowl og er portretter av ulike Jeep-sjåfører.
5.
ANNONSØR: H&M
TITTEL: Come Together
BYRÅ: adam&eveDDB
Regissør: Wes Anderson
Dette er blant julens vakreste reklamefilmer – som en miniatyr-spillefilm.
4.
ANNONSØR: Sandy Hook Promise
TITTEL: Evan
BYRÅ: BBDO New York
Tankevekkende film som fokuserer på en kjærlighetshistorie. Da er det lett å glemme det som skjer i bakgrunnen og ikke får oppmerksomhet.
3.
ANNONSØR: Nike
TITTEL: Da Da Ding
BYRÅ: Agency: Wieden + Kennedy, Delhi
Super-tøff film som viser at indiske jenter/kvinner også kan være atleter og drive med sport.
2.
ANNONSØR: Audi
TITTEL: Duel
BYRÅ: Venables Bell & Partners
Spektakulær film der to hotellansatte slåss om å parkere en Audi RS 7 – og filmen vises baklengs.
1.
ANNONSØR: Under Armour
TITTEL: Rule Yourself: Michael Phelps
BYRÅ: Droga5
Sportsutstyrleverandøren Under Armour laget denne filmen til OL i Rio med svømmeren Michael Phelps.
Her kan du lese Adweeks artikkel om akkurat denne filmen.
Denne artikkelen er gjengitt med samtykke fra Adweek.
Kommentér