DNB går igjen inn som tittelpartner, som betyr at e-sportlaget skal konkurrere som «00Nation DNB» de neste to årene.
– Avtalen vi signerte med 00Nation i 2018 var det første partnerskapet i verden mellom en bank og et e-sportlag. Etter tre år med godt samarbeid ser vi frem til å utfordre og utvikle hverandre videre og tilby enda bedre kundeopplevelser til våre unge kunder, sier Aina Lemoen-Lunde, markedsdirektør i DNB i en pressemelding.
Den profesjonelle e-sportsorganisasjon 00Nation (tidligere Nordavind), som ble etablert i 2011, har vunnet et titalls NM-mesterskap og flere EM- og VM-titler.
Steffen Willumsen, kommersiell direktør i 00Nation, sier i meldingen at han gleder gleder seg stort over det forlengede partnerskapet.
- Samarbeidet vi etablerte med DNB tilbake i 2018 anser jeg på mange måter som pionerarbeid hva angår etablering av samarbeid mellom bank og e-sportklubb. På lik linje med DNB har vi som selskap har utviklet oss mye siden 2018, og det er derfor med stor glede at vi etter tre år kan fortsette det solide samarbeidet med DNB, i en bredere form enn tidligere og i krysningen av de unges interesser.
Les også: E-sportlag vil bli reklamekanal: - Vi treffer en målgruppe det er vanskelig å nå
- Et livsstilsbrand
I meldingen heter det at 00Nation de siste årene har utviklet seg som organisasjon for å treffe enda bredere i den unge målgruppen.
- Vi er et ganske annerledes selskap fra Nordavind som DNB inngikk partnerskap med i 2018. Fra å være en ren e-sportsorganisasjon er vi nå mer et livsstilsbrand med gaming og e-sport i sentrum, sier Willumsen.
De har de siste årene deltatt i flere DNB-prosjekter, deriblant rekrutterings- og informasjonskampanjer og ulike type kundefordeler.
- Deres tilnærming og erfaring med å jobbe med ungdom er imponerende, og noe vi ønsker å dra enda mer nytte av i tiden fremover. Blant annet med flere synlige kundeaktiviteter der vi treffer på de unge som på konserter og festivaler, sier Lemoen-Lunde.
- Kan hindre utenforskap
DNB og 00Nation mener de har et gjensidig fokus på å løfte frem unge talenter.
- Sammen med DNB startet vi en akademisatsning i 2018 for å finne de unge gaming-talentene og løfte dem opp helt til den øverste scenen. Fremover ønsker vi å ta en enda større posisjon blant de unge, det skal vi gjøre sammen med DNB, sier Willumsen.
Han mener oppfatningen folk flest har av gaming har endret seg drastisk de siste årene.
- Fra å være en noe stigmatisert aktivitet, til å bli en av de største kulturelle fellesinteressene blant unge uavhengig om man er en ren gamer eller driver med musikk, fotball eller revisjon. Dessuten har vi sett at gaming hjelper unge med å spisse ferdigheter som også kan anvendes i jobbsammenheng og hindrer utenforskap, sier Willumsen.
Kommentér