For denne gangen er det jakten på en ny utviklingssjef som har stått høyt i kurs i tv-produksjonsselskapet FremantleMedia.
Hege Skjerven Johansen hentes til stillingen som utviklingssjef i det snart to år gamle produksjonsbyrået for å blant annet videreutvikle kjente suksesser som «Idol», «Norske talenter» og «Jakten på kjærligheten».
Hun kommer fra konkurrenten Rubicon der hun har vært de siste 15 årene hvorav de siste som produsent.
- Etter flere år som produsent blir det spennende å konsentrere seg fullt og helt om utviklingen av nye ideer og allerede eksisterende format. Jeg ser enormt frem til å kunne boltre meg i en så stor og imponerende katalog som Fremantle sitter på, sier Hege Skjerven Johansen.
Skjerven Johansen har gjennom sin karriere i Rubicon blant annet jobbet som redaktør, flerkameraprodusent, utvikler og produsent og har vært med å produsere programmer som «Ekstrem Oppussing», «Snabbgrabbar» med Raske Menn, «Norges Herligste» med Ylvis, «Tangerudbakken borettslag», «Luksusfellen» og nå sist «Den magiske kroppen» for NRK.
- Hege har spisskompetanse på innhold og bred og tung produksjonserfaring. Hun har vist stor motivasjon for denne muligheten, så i dag er vi både veldig glade og veldig forventningsfulle for fremtiden, sier daglig leder i FremantleMedia Norge, Petter Testmann-Koch.
Jeg ser enormt frem til å kunne boltre meg i en så stor og imponerende katalog som Fremantle sitter på, sier Hege Skjerven Johansen.
Jakten på en utviklingssjef
Dermed ansettes det nok en utviklingssjef i det norske tv-produksjonsmarkedet etter at Mastiff nylig henter daglig leder Peter I. Blanck i konkurrenten Snowman til den samme stillingen.
Les også: Snapper sjefen i Snowman
- Er etterspørselen etter utviklingssjefer i tv-produksjonsselskapene spesielt stor for tiden?
- Jeg kjenner jo ikke til de andre selskapenes behov, men når det først blir bevegelser i et selskap resulterer det ofte i bevegelser også hos andre selskap. Gjerne som en følge av rekruttering fra den lille andedammen vi lever i, men jeg tror ikke etterspørselen er spesielt stor akkurat nå.
- Hva er den viktigste jobben til en utviklingssjef?
- Utviklingssjefen må ha et sterkt fokus på å utvikle egne formater tilpasset det lokale markedet. I tillegg handler det om å foredle katalogen på en best mulig måte slik at morselskapets avtrykk gjør seg gjeldende utover formatenes opprinnelsesland.
Det siste året har FremantleMedia Norge fått opp tunge produksjoner som «Jakten på kjærligheten», «Norske Talenter» og «Idol». Skjerven Johansen skal blant ha høyt fokus på å videreutvikle disse konseptene.
- Samtidig skal hun fortsette med å utforske katalogen vår for det norske markedet, og ikke minst lede selskapet videre i det lokale utviklingsarbeidet, sier Testmann-Koch.
Kommentér