Få sekunder etter at avgjørelsen om Barack Obamas helsereform falt i amerikansk høyesterett i går kunne CNN og Fox News melde at reformen var blitt underkjent.

Men forsøket på å være først ute med nyheten slo fullstendig feil, for begge medier hadde misforstått den noe kompliserte kjennelsen, skriver TV2.no.

Ifølge TV 2 skal Obama selv ha vært blant dem som trodde han hadde gått på et sviende nederlag, inntil han fikk motstridende beskjeder fra egen rådgiver.